Story Time, Part 1

Today’s blog will be in Dutch. The english version will be up soon.

Op mijn blog heb ik het vooral over wat jullie kunnen doen in bepaalde landen en steden en dergelijke.

Natuurlijk maak ik zowel positieve als negatieve dingen mee dus ik vond dat het tijd werd om jullie hiermee te entertainen.

Seattle en de huurauto.

Een paar jaar geleden ging ik vrienden bezoeken in Seattle en om mijn eigen vrijheid te hebben had ik besloten om een auto te huren.

Nu ben ik altijd bang dat er iets met de auto gebeurd, ook al is alles verzekerd, ik heb gewoon geen zin in al dat gedoe.

Een paar jaar geleden had ik met een vriend afgesproken en had mijn huurauto in een parkeergarage gezet en gingen we met zijn auto op pad.

Komen we later terug bij de parkeergarage. Is deze toch gesloten!!
Ik dacht eerst ik kan wel naar buiten rijden, maar ik kwam er gewoon niet binnen. Ondertussen kreeg ik het al Spaans benauwd. Want hoe kom ik nu terug naar mijn hotel? Gelukkig zag ik een telefoonnummer dat ik kon bellen en ja hoor, natuurlijk lukte dat niet met mijn Belgische telefoonnummer.

Na ongeveer 30min, wat uren leek te duren, kwam er gelukkig een man aan die zijn auto kwam halen en gelukkig had hij een code.

Hij stelde voor om hem te volgen dus wij snel in de auto om achter deze meneer te rijden zodat we niet weer vast kwamen te zitten.
Dus een tip, het is niet omdat je in België en Nederland 24u kan uitrijden dat dus overal zo is!

Je raad het al!!! Ik controleer nu wel (2x) de openingsuren.

STORY TIME

Opgelicht in Bangkok!!!

In 2009 trok ik met een vriendin door Thailand.

Eenmaal in Bangkok werden we natuurlijk een beetje opgelicht door een tuktuk. Geen probleem, kan gebeuren.
Dus ik waarschuw iedereen voor deze oplichterij en hoe ze het doen. Intussen ben ik al een keer of 8 naar Thailand geweest en niet meer opgelicht geweest tot drie jaar geleden!!!

We namen de boot over de rivier, stapte ergens uit en werden overhaalt door een nette heer in kostuum om een Tuktuk te nemen met de belofte dat we niet ergens naartoe gebracht werden als we dat niet wilden!!

Hij hield een Tuktuk aan en wij vol goede moed in die Tuktuk.
Nog duidelijk verteld dat we niet naar zijn vriendjes gebracht wilden worden maar wel bijzonderheden in de stad wilden zien, gebouwen, markten enz.

En inderdaad, we werden naar een oude tempel gebracht die zeer de moeite waard was en de chauffeur was een vrolijke, vriendelijke man, vertelde honderduit met hier en daar een grapje in zijn gebrekkig Engels.

So far so good tot halverwege de tocht.

Hij reed ons TOCH naar een juwelierswinkel en toen hadden we het ineens door!!!
Dit was waar we al bang voor waren.!!! Uiteindelijk de discussie aangegaan met hem waarop Joke zei dat hij ons nu terug moest afzetten of anders kreeg hij geen fooi en dat heeft hij dus ook snel gedaan! Zijn vrolijkheid was ook ineens nergens meer te bespeuren. Haha.

Dus ook al ben je goed voorbereid en weet je alle truken het kan je dus toch nog overkomen!

Mijn eerste trektocht door Thailand heb ik gedaan met Riksja Travel en ik was hier zeer tevreden over!

Kings Canyon in de regen.

In December 2014 heb ik een tour gedaan van Darwin tot Adelaide met The Real Aussie Adventures.

Dit bestond uit drie tours die aan elkaar waren verbonden.

Na 6 dagen met een super leuke en kleine groep te hebben opgetrokken werden we uit elkaar ‘getrokken’ en kwamen we in een veel grotere groep terecht dus we waren al een beetje ‘verdrietig’ want de nieuwe groep was echt groot. Jammer dan!!
Met deze groep gingen we van Alice Springs naar Adelaide. Onze eerste stop was Kings Canyon deze tocht zou minstens twee uur duren dus toen we zagen dat het keihard aan het regenen was hadden we er eigenlijk al iets minder zin in.

Eenmaal aangekomen begonnen we aan onze tocht met regenjas en korte broek, jaja het was nog warm, en we gingen er het beste van maken. Iedereen had er zin in….

Het mooie van al die regen was dat we de mooiste watervallen te zien kregen die je normaal niet te zien krijgt wanneer de zon schijnt.

Na een keer goed uitgegleden te zijn en iedereen een hartaanval te hebben gegeven viel de tocht heel goed mee! Achteraf waren we heel blij dat we deze tocht niet in de hitte hebben gedaan want dan hadden we echt afgezien!!!

Eenmaal bij de Exit zegt onze gids doodleuk ‘oei, deze rivier is er normaal niet’!!
Wat bleek?! Door al de regen had er zich een kleine rivier gevormd met een hevige stroming.
Na het zoeken naar een alternatief, terug gaan was geen optie, bleek de enige oplossing om gewoon recht door de rivier te gaan.

De rivier was zo diep dat het water boven onze knieën kwamen! Het heeft nog tot de volgende dag geregend en onze schoenen waren nog minstens 2 dagen doornat.
Natuurlijk raad je het al…daarna scheen de ZON!!

Heb jij ooit iets leuk of minder leuk meegemaakt tijdens jou reis? Ik hoor dit graag!

story time, story time, story time, story time, story time